Programnyheter

• Ärende får fler fälttyper

Totalt handlar det om sex nya fälttyper bl.a. signatur, sliders och Google Maps. Du hittar dessa i sidebaren i vår programvara Ärende.

• Se ändringar mellan dokumentversioner

Nu har du möjlighet att se vad som har blivit ändrat mellan versionerna i samtliga dokument. Du ser detta genom att gå till dokumentegenskaper, logg, * har ändrat dokumentet, se ändring.

• Ny fälttyp - Signera ärende

Vi har nu lagt till en ny fälttyp som gör det möjligt att kräva ”signering” av din medarbetare, kunder eller leverantörer. Den nya fälttypen hittar du under inställningar, välj ett formulär, fält, text & bild.

• Radera hittade poster

Nu finns en ny funktion i Ärende som gör det möjligt att radera flera poster samtidigt. Funktionen är enbart tillgänglig för administratörer.

• Snabbare och bättre sökresultat

Vi har implementerat en serie förbättringar och justeringar i den enkla sökningen, detta innebär att det går märkbart snabbare än tidigare och resultatet blir desto mer relevant.

Ärende Dokument
  • Lättare att hitta dokument

Nu är det lättare att hitta bland dokumenten i Navigera då vi lagt till en kombinerad trädvy. Klicka på ”Dokument” och sen på ”Navigera” så hittar du trädvyn.

• Alla dokument- och ärendemallar nu gratis

Alla mallar i Dokument och Ärende kostar tills vidare 0 kr.

Ärende Dokument
  • Info i Ärende blir Händelser

Dialogen ”Info” byter namn till ”Händelser” i Ärende. Vi passar också på att göra denna mera överskådlig och enkel med nytt utseende och nya filter.

• Addons - Publik Registrering

Registrera ett ärende via en länk eller bädda in formuläret på en webbsida. Det krävs alltså inte längre någon användare för att registrera ett ärende. En funktion som länge varit efterfrågad och som nu finns som standard för alla våra kunder. Du hittar Publik Registrering genom att klicka på Inställningar, Avancerat, Addons.

• Addons - Publikt Ärende

Dela ett ärende externt via webblänk. Via länken kan man följa ett ärende utan att vara inloggad i systemet. Länken kan skyddas med lösenord och utgångsdatum.

• Addons - Webhooks med Ärende

Inkommande och Utgående Webhooks möjliggör integration med externa tjänster. Till exempel Skicka data till en extern databas eller bygg en egen app för att registrera ett ärende. Detta innebär helt nya möjligheter för er som önskar integrera Ärende med något annat program inom er organisation.

• Gör mer från Ärende med Addons

I höst har vi varit extra flitiga och kan nu presentera följande funktioner i Ärende: Inkommande webhooks, Utgående Webhooks, Dela ärende publikt. Publik registrering och Enkla triggers har nu blivit Skicka meddelande.

• Köp unik subodmän

Nu kan ni beställa en egen subdomän. Egen subdomän innebär att det blir betydligt enklare att komma ihåg vilken url som gäller, sen ser det lite trevligare ut. Er administratör bokar en egen subdomän via Inställningar, Se avtal, Köp subdomän. Vi granskar alltid er beställning manuellt innan den godkänns och införs.

• Nattläge / Nightmode

Vi introducerar nu ett ”Nattläge” vilket innebär att vår annars ljusa programmiljö kan anta ett mörkt tema. Perfekt för personal som arbetar nattetid eller som använder AM System i kombination med andra programvaror som redan är mörka. Det kan också vara användbart för personer med andra tillgänglighetsbehov eller för att vila ögonen efter ett 12-timmars skift. Sen är det förstås också en ren smaksak, hur som helst lämnar vi valet till dig.

• Rensa meddelanden

Full Inkorg som du inte har någon större lust att beta av? Börja om från början genom antingen ta bort alla dina befintliga meddelanden eller markera dom som lästa. Du hittar funktionen genom att klicka på ditt namn i vänstermenyn.

• Filtrera i listor

Vår senaste uppdatering har gjort det betydligt enklare att sortera fram specifik data i listor, du klickar på filtrera-symbolen och väljer sen dom fält du vill filtrera på. Filtret är aktiverat tills du väljer att stänga av det (oberoende om du byter dator eller loggar ut).