AM System knoppar av med nytt bolag

AM Systems tjänst för underhåll knoppas av i ett nytt bolag. AM Service är namnet på det nya bolaget som just nu utvecklar ett helt nytt underhållsprogram, anpassat för både dator och mobila enheter.

AM System är ett it-bolag som utvecklar och säljer ledningssystem för bland annat miljö- och kvalitetsledning. Utöver detta har man även ett underhållsprogram.

Idag har AM System ca 45 000 användare, primärt inom tillverkande industri. Produkterna för ärende- och dokumenthantering har liknande kunder medan underhållssystemet vänder sig till ett annat kundsegment. 2019 firade AM System 30 år som företag och en ny strategi började ta form.

– Vi har satsat mycket på att utveckla produkterna Ärende och Dokument. Nu vill vi fokusera lika mycket på våra underhållskunder, som har andra behov. Därför har vi startat AM Service. Här utvecklar vi ett helt nytt underhållsprogram, förklarar Anders Hultdin, grundare av AM System och AM Service.

AM Service är ett nytt IT-bolag, baserat i Umeå med två anställda. Här utvecklas ett underhållssystem som hanterar objekt, arbetsordrar, reservdelar, felrapporter och inköp. Tjänsten är molnbaserad och anpassad för både dator och mobila enheter. Innan årsskiftet är målsättningen att AM Service ska finnas på marknaden.

– Med ett nytt bolag får vi det fokus vi behöver för att ta vårt underhållsprogram och våra underhållskunder till en ny nivå. Utvecklingen har skett i nära dialog med slutanvändare. Våra befintliga kunder kommer att känna igen sig men AM Service är lättare att använda och har fler funktioner. Just nu jobbar våra utvecklare stenhårt inför lanseringen och inom ett år tror jag att vi behöver anställa fler medarbetare till AM Service, avslutar Anders.

Vill ni redan nu titta närmare på AM Service.
Kolla in www.amservice.com eller skicka in er intresseanmälan till hej@amservice.com

Underhåll har sin framtid i AM Service