Vi söker säljansvarig

Kollegorna trötta på ditt snack om säljstrategier?

Hos oss får du stående ovationer! AM System fortsätter att växa och vill skapa ännu mer affärsnytta. Så vi tänker gasa när det gäller vår försäljning och söker nu en säljansvarig. Vi söker dig som går igång på försäljning, ledningssystem, hard core kvalitetsarbete och digitalisering. Ett extra plus för dina skådespelartalanger.

Ritad skylt med nytt jobb som används av AM System

Om AM System och tjänsten

Placering: AM System i Skellefteå eller Borås
Tillträde: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse

På AM System utvecklar vi en plattform, en SaaS-tjänst för företag som vill bygga upp sitt ledningssystem digitalt. Idag hanterar 50.000 användare sina styrande dokument, processflöden och ärenden i vår digitala plattform, som passar särskilt väl för företag inom tillverkande industri.

AM System vill maximera värde och minimera tråkigt. Vi tror att alldeles för få företag har förstått vinsterna med att skapa sitt ledningssystem i en digital plattform. Där alla involveras, känner engagemang och drar åt samma håll. Där ledningssystemet blir ett verkligt stöd för hela organisationen och gör så att man uppnår krav och mål.

Du däremot, förstår ju det här och som säljansvarig blir det din roll att sprida budskapet till fler, så att vi växer mer. Du bestämmer på vilket sätt vi gör det, sätter strategin och skapar en säljplan som du kan genomföra, med stöd av oss andra. För det är ju lite så det funkar i små företag som siktar högt. Kläcker man bästa idén (läs strategin) så får man vara den som genomför den också.

Som säljansvarig bör du

• Ha erfarenhet av B2B försäljning
  • Förstå ledningssystem och hard core kvalitetsarbete
  • Tycka om digitala systemstöd
  • Gilla prissättning, paketering och säljstrategier
  • Vara kommunikativ och hantera svenska och engelska väl, både muntligt och skriftligt
  • Måna om samarbete med både kunder och kollegor

Erfarenhet och personliga egenskaper

Vi ser gärna att du har erfarenhet från en verksamhet som arbetat standardiserat och med ledningssystem. Du gillar utmaningar och tycker om att dela med dig av dina erfarenheter till andra.

Ditt nätverk och din kunskap inom B2B försäljning värdesätts extra högt. Och har du arbetat med SaaS-tjänster tidigare, så är det meriterande.

Hos oss får du

På AM System får du en arbetsgivare som värderar eget ansvar och engagemang. Vi drivs av att ständigt utveckla både produkt och medarbetare, i en miljö där komfortzonen utmanas och människor kan växa.

• En arbetsgivare där du är med och påverkar, bygger och formar företaget
  • En trygg anställning med långsiktiga och stabila ägare
  • Möjlighet att kombinera kontorsarbete på någon av våra tre orter med hemarbete
  • Möjlighet att nyttja vår fjällgård i Hemavan
  • Maximalt friskvårdsbidrag och möjlighet till betald friskvårdstid

Som företag gör vi otroligt mycket på drygt tio personer, där alla är erfarna, nyfikna och fokuserade i sina roller. Kolla gärna in vår serie Kontorstid, där man får en liten närmare bild av oss.

Välkommen med din ansökan

Vill du också maximera ditt värde och minimera tråkigt – hör av dig till oss med din ansökan och berätta om dina säljerfarenheter.
Information om tjänsten besvaras av vår VD, Ellinor Boström
Tel 070-579 76 09, ellinor@amsystem.com

Tjänsten tillsätts med löpande urval. Sista ansökningsdag 21 augusti.

Länk för ansökan