Lyckad norrlandsrepris av MeetUP i Skellefteå

Den 29 mars arrangerade AM System sitt andra MeetUP, för kunder inom tillverkande industri. Denna gång i norra delen av landet, närmare bestämt i Skellefteå, på Skellefteå Kraft Arena.

Och så här i slutspelstider, så var det faktiskt mer än arenan som bubblade. På plats fanns drygt 40 deltagare, från ett 20-tal olika företag, som alla använder AM System som plattform för sitt ledningssystem.

– Vilken dag det blev! Väldigt roligt och givande att få möta våra kunder på det här sättet. Och engagemanget vittnar också om att de har stort utbyte av att träffa varandra, sammanfattar Victoria Abrahamsson, kundutvecklare på AM System.

Programmet var en repris på höstens MeetUP – med temat ”Maximera värdet av ert ledningssystem”. Dagen inleddes med kaffe och mingel och följdes sedan av Victorias inspiration kring att visualisera processer i AM System. Därefter fick deltagarna ett smakprov på en fygital upplevelse av produktägaren Anna och sist ut var Kristoffer som visade hur man kan jobba effektivt och smart med riskanalyser.

En av gästerna som besökte MeetUP var Johan Ericson från Log Max. Han hade åkt med sin kollega Ulla Hannerz, ända från Grangärde i Ludvika kommun i Dalarna.

– Jag missade tyvärr höstens MeetUP i Borås, så nu åkte vi hit till Skellefteå istället. Det har varit en givande dag och vi tar med oss både inspiration och nya idéer. Vi tyckte också att mötet med andra gav oss mycket. Att jobba med ledningssystem, handlar om ständigt utveckling. Då är det värdefullt att få input av andra användare.

Två andra som deltog var Maria Norbäck från Hydra Specma Component och Ann Lifbom på Gallac, båda baserade i Skellefteå.

– Vi från Hydra Specma fick många konkreta tips om både processkartläggning, layoutdokument, bundling och avancerad utskrift. Vi har också börjat kika på riskanalyser så det var intressant att lyssna på. Det var även givande att få möta andra användare och höra hur de jobbar med AM System i sina verksamheter, säger Maria Norbäck, kvalitet- och miljösamordnare.

Ann Lifbom, administrativ chef på Gallac fortsätter:

– Vi gör lite av ett omtag i vårt ledningssystem, så det här var en bra dag för att hitta vägar i AM System och höra andra kunder dela med sig. Vi fick med oss många nya möjligheter i både Ärende- och Dokumentmodulen, som vi kommer att ta med oss i det fortsatta arbetet.

Detta var AM Systems andra MeetUP. Ett mera nära och personligt kundevent med fokus på produkt och användande. Startskottet skedde i Borås i höstas och målet är att årligen erbjuda några kundevent av det här slaget, för användare att mötas och utbyta erfarenheter.

Från AM System summerades evenemanget som väldigt lyckat.

– För oss som sitter i Borås var det kul att även möta våra norrländska användare. Precis som sist vittnar engagemanget om att den här typen av kundevent är uppskattade och vi filar redan på nästa tillfälle, avslutar Kristoffer.