Megadoor satsar på molnbaserad avvikelsehantering

AM System är en viktig pusselbit i Megadoors digitalisering. De använder idag systemet för att automatisera och effektivisera sitt sätt att arbeta med avvikelser.

Riktigt stora portar

Megadoor är ett passande namn på ett företag som bygger just det, stora dörrar, eller industriportar som de själva kallar det. Runt om i världen sitter deras portar på allt från skeppsvarv till gruvor.

Vi var nyfikna på hur Megadoor använder AM System i sitt digitaliseringsarbete, så vi tog med oss kameran och åkte ut för att träffa Jens Marklund som är field production manager samt Magnus Södermark som jobbar som business unit manager.

Vägen fram är att satsa på digitalisering

När vi pratade med Megadoor lärde vi oss att de har bestämt sig för att vara världsledande inom sitt område. Därför har de också bestämt sig för att jobba så mycket som möjligt med digitalisering för att inte hamna bakom. I det här arbetet har AM System blivit ett viktigt verktyg för avvikelserapportering där Megadoor numera har automatiserat och effektiviserat sitt arbetssätt.