Onstage 2019 – En djupdykning i AM System

Vi säger varmt tack till alla kunder och partners som deltog i Onstage 2019. Årets kundevent, som var en utveckling av vårt testskott 2018, fokuserade på AM System och arbetet med version 6 av vår programvara, samt satsningen på AM Service i Umeå som på sikt kommer att ersätta programmet Underhåll.

I årets upplaga av Onstage som ägde rum på Rustique i Skellefteå fokuserade vi på att bjuda på kunskap om hur våra kunder kan få mer nytta av sitt arbete i AM System. Men vi ville också öppna upp dörrarna och visa upp vad som händer på AM med mer transparens än någonsin tidigare. Deltagarna fick lyssna till och arbeta med i stort sett alla som jobbar på AM i dag – ett grepp som vi hoppas ska skapa bättre förutsättningar att ta hand om våra kunder.

Dagen inleddes med vd Anders Hultdin som berättade hur vi ser på framtiden för våra molntjänster, vart bolaget är påväg och vad man som kund kan förvänta sig av åren som kommer. Därefter presenterade Ellinor Boström AM Systems partner-projekt som låter människor med djup branschspecifik erfarenhet bli ett stöd i kvalitetsarbetet för andra inom samma bransch.

Efter lunch erbjöd vi deltagarna att välja mellan tre olika spår:

• AM System som ledningssystem
  • Fördjupning av Ärende
  • Underhåll & Service.

Under dessa spår fick deltagarna chansen att lyssna, ställa frågor och workshopa runt specifika frågeställningar innan alla deltagare återigen samlades för en föreläsning av AM:s Victoria Abrahamsson som pratade om hur hon använde AM System under sin tidigare karriär som Service Quality Manager inom den krävande fordonsindustrin.

Dagen avslutades med en sammanfattning och en möjlighet att ställa frågor till AM System. Därefter bjöds alla in till AM:s kontor på Kanalgatan för mingel, plockmat och god dryck.