MeetUP i Borås samlade kunder inom tillverkande industri

Den 26 oktober var det premiär för AM Systems nya kundevent MeetUP i Borås, med temat ”Maximera värdet av ert ledningssystem”. En förmiddag som bubblade av härliga möten, bra dialog och kunskapsutbyte mellan oss på AM System och våra användare.

Detta MeetUP riktade sig specifikt till kunder inom den tillverkande industrin och var utformat som ett lunchseminarium där AM System delade med sig av kunskap och funktioner, som varvades med mingel.

Föreläsning framför kunder

– Vi har verkligen längtat efter att möta våra användare fysiskt igen och ville skapa ett kundevenemang som kompletterar vårt större event, OnStage, som hållits årligen, innan pandemin satte käppar i hjulet, berättar Victoria Abrahamsson, kundutvecklare på AM System och fortsätter:

– MeetUP blir ett lite mer nära och produktorienterat event, där deltagarna får med sig konkreta tips och användningsområden.

Eventet ägde rum på Gastronomi Elva i Borås och på plats fanns ett 30-tal engagerade kunder, från bland annat Göteborg, Trollhättan, Ludvika och Stockholm. Josefine Karlsson från Fagerhults Belysning var en av deltagarna.

– Det var en inspirerande dag! Blandningen av föreläsning, övning och samtal med andra kunder till AM har öppnat upp mina ögon för alla möjligheter som finns. Särskilt för oss som är i början av vår resa med AM System, säger Josefine som jobbar med miljö och kvalitet på Fagerhults Belysning.

Victoria inledde dagen med att visa hur man kan visualisera processer och startsidor direkt i AM System. Därefter visade produktägaren Anna Lindström hur produktutvecklingen går till och efter lunch fick deltagarna lyssna på Kristoffer Johanson, kundutvecklare i Borås, som visade hur riskanalyser kan hanteras med god överblick och effektivt resultat, i AM Systems plattform.

– Det blev en väldigt lyckad förmiddag med bra dialog tillsammans med våra slutanvändare. Målet är att MeetUP som format ska återkomma fler gånger, så vi ser redan fram emot nästa tillfälle, avslutar Kristoffer.

Fotograf: Emil Dorbell. Bläddra gärna bland fler bilder, i pilarna nedan.