OJJ vad kul med tre nya kollegor

AM System har fått tillökning, med tre(!) Vi säger varmt välkomna till våra nya kollegor; Johannes Eriksson, Olivia Ählström och Jessica Dellmar som utökat vårt Umeåkontor. Samtliga har tagit sig an AM System med storm och bidrar med positiv energi, kloka insikter och ett och annat träningstips.

Man och två kvinnor i trapp intill fönster

Johannes, Olivia och Jessica, våra tre nya kollegor i Umeå.

Lagspelare på försäljning

Johannes Eriksson är vår nya Försäljningsansvarig och kommer närmast från Norrmejerier där han haft olika roller. Senast som Product Manager för färskvaru-sortimentet och före det som Brand Manager och Projektledare. Innan Norrmejerier har Johannes arbetat med försäljning på mjukvarubolaget CodeMill i Umeå och på presstjänsten MyNewsdesk där han var regionchef.

– Jag hoppas kunna bidra med min bakgrund inom både försäljning och marknadsföring. Att jobba i båda ändarna för att skapa en mer sömlös kundresa. Och att få bolaget att växa. Mitt siffernörderi hoppas jag också ska bidra till att vi kan jobba ännu mer datadrivet, säger Johannes.

Piff & Puff på UX

Olivia Ählström och Jessica Dellmar är våra nya UX-designers. De har båda studerat Civilingenjörsprogrammet inom Interaktion och Design på Umeå Universitet och tog examen i januari. Under studietiden jobbade de ofta tillsammans och är även kollegor som gruppträningsinstruktörer, där de fick smeknamnet Piff & Puff.

– En period var vi med varandra i plugget på dagarna och som instruktörer på kvällarna. Vi samarbetar väldigt bra och är båda vetgiriga och målmedvetna. Så det var spännande när vi skulle söka jobb som nyexade; Vi visste att vi skulle söka samma tjänster, säger Jessica.

Och så blev det också. AM System verkade intressant och en dag satt de på anställningsintervju timmarna efter varandra, med Anders Hultdin, VD.

– Det kändes nästan för bra för att vara sant när Anders och Åsa meddelade att de ville anställa oss båda två, säger Olivia och skrattar.

Bidrar med nya perspektiv

Före universitetet jobbade Olivia inom handel, senast som kökssäljare på Ikea. Där blev hon nyfiken på säljarnas system. Att vara med och forma mjukvaran bakom spakarna. Det lockade henne till studierna.

Jessica tog istället klivet via skolans värld. Hon arbetade som fritidspedagog och resurs på en friskola i Umeå. Hon gillade att arbeta med människor men saknade det tekniska och att få jobba mer kreativt, med design och form.

– Vi är båda två så peppade att få jobba och ta tag i verkliga problem. Vi har lärt oss mycket på universitetet och får äntligen börja applicera det, förklarar Olivia.

– Vi hoppas också att vårt utifrån perspektiv ska komma väl till pass på AM System. Att utmana QMS och ledningssystem som begrepp och vad det ska lösa för vår målgrupp, fortsätter Jessica.

Hela trion sitter på kontoret i Umeå och började efter årsskiftet. Hittills har de satt sig in i företaget, tjänsten, vår historik och planerat för lärorika studiebesök ute bland kunderna.
Olivia och Jessica har läst på om ledningssystem och genomfört intervjuer kring vikten av kvalitetsstyrning och certifiering bland AM Systems intressenter.

Johannes har tittat över företagets tillväxtmål och börjat forma en ny försäljningsstrategi. Nytt CRM-system är också infört där Marknad, Sälj och Customer Success ska samverka och skapa mer digitala arbetssätt.

Vad var det som lockade er till AM System?

– När jag sökte jobbet så hade jag redan ett annat erbjudande. Och det som lockade med AM var att det är ett litet och familjeägt företag. Där jag kände att jag lättare kunde påverka och höras, förklarar Olivia.

– Precis! Och på intervjun så klickade jag med Anders och visionen framåt. Jag kände igen mig i drivet och framåtandan, fortsätter Jessica.

– Man känner att AM System vill fortsätta utvecklas. Och jag trivs när det sker förändring. Ägargruppen är också väldigt inkluderande, vilket skapar en miljö där vi kan växa. Både som medarbetare och bolag, tillägger Johannes.

Något oväntat vi inte visste om er?

Här följer några sanna påståenden, där var och en stämmer överens på någon av våra nya medarbetare. Så för att göra denna del lite mer klurig, så får du som läsare helt enkelt gissa dig fram. Rätt svar släpper vi efter påsk.

1. Vem pratar rövarspråket helt flytande?
  2. Vem är lägenhetsflippare på fritiden (köper, renoverar och säljer lägenheter)?
  3. Vem har gått hårmodell på en Internationell frisörtävling på en catwalk i London?
  4. Vem kan göra masken på dansgolvet?
  5. Vem har gjort en hole in one på golfbanan i Umeå?
  6. Vem har drivit eget smyckesföretag?

Hur var det med träningstips?

För att sluta cirkeln ytterligare så är det faktiskt så att även Johannes har en bakgrund som träningsinstruktör. Just nu leder har han pass i X-Training på USM. Med Olivia kan du träna Core eller Bodybalance på Friskvårdscenter på Teg i Umeå och med Jessica kan du köra Core eller Bodypump på Storsjöhallen i Holmsund.

Så med dessa rekryteringar kan AM System också erbjuda en rejäl satsning på friskvårdsområdet. Får det lov att vara en triathlon i gruppträning?

Varmt välkomna igen Johannes, Olivia och Jessica!