Gott nytt Ellinår

Här berättar Ellinor Boström om hennes första kontakt med AM System för sex år sedan. Samt hur hon som nytillträdd VD ser på företagets fortsatta resa framåt.

Ellinor Boström, VD på AM System

I år är det sex år sedan jag började på AM System. Jag minns hur jag på anställningsintervjun lite kaxigt berättade att jag inte hade någon brådska att byta jobb. Men om jag skulle göra det, så skulle det vara till ett jobb och en arbetsplats där det är högt i tak, på riktigt. Där mina åsikter värdesätts och där jag får vara med och påverka företaget.

Nu står jag här som VD på AM System. I den där kaxigheten 2016 tänkte jag aldrig den tanken. I min värld kan man vara med och påverka företaget på många olika sätt utan att vara VD. Bara kulturen och ledarskapet tillåter det. Så när jag fick frågan om att leda företaget, så krävde den lite extra eftertanke.

Jag drivs ju förvisso av utveckling och tycker om att mig an nya utmaningar. Så eftertanken bestod mer i en fråga till mig själv; vad skulle jag kunna bidra med som VD för AM System? Ett företag som letts med själ och hjärta av två härliga entreprenörer, tillika bröder som verkat sedan Berlinmurens fall 1989.

Mina svar landade i struktur och fokus. Två viktiga parametrar som jag tror krävs för vår fortsatta tillväxt och för att skapa ett ännu bättre AM System, för er som kunder.

*Kanske undrar ni om vi inte haft struktur och fokus sedan tidigare? Jo, det har vi. Men på ett småbolagsvis. Ett sätt som fungerar bra när vi inte är så många. Men som är svårare att tillämpa när vi tar nästa kliv i vår tillväxtresa.

Idag känner jag mig inte lika kaxig som på intervjun 2016. Utan istället glad och stolt över förtroendet och djupt ödmjuk inför uppgiften. Jag vet att det är klassiska ordval, men vad annat kan man säga, när man är ny på jobbet?

Jag känner mig däremot galet stolt över de medarbetare jag omges av. Så otroligt kompetenta, drivna och engagerade kollegor i både Skellefteå, Umeå och Borås. Och tillsammans har vi ett mål i sikte. Att skapa den bästa plattformen för ledningsarbete. Där befintliga och nya kunder kan involvera, strukturera och skapa styrning i sina organisationer.

Så gott nytt ledningssystemsår…eller Gott Nytt Ellinår som vi numera säger. 😉

Ellinor Boström, VD