Tack Lars och lycka till!

På AM System har vi alltid sett positivt på mod. Att våga ta nya steg, som leder oss till nya lärdomar. Den här gången är det vår kollega Lars Zakrzewski som visar just mod. Efter 18 år på AM System tar han steget och bli egen företagare.

Lars Zakrzewski, för oss kort och gott kallad för Z, började på AM System 2003. Genom åren har han arbetat som programmerare och varit med och skapat våra program, författat manualer och fungerat som en naturlig kontakt in till vår support, där han besvarat frågor och funderingar om vår tjänst. Vanligtvis på svenska, men även på engelska och ibland även tyska.

– Jag minns särskilt ett samtal, som utspelade sig på den tiden när kunderna ringde in till oss. Kunden satt med en PC och ville att jag skulle utföra en specifik sak i programmet, men som inte var möjlig för mig. Så mitt svar blev: ”Jag jobbar på en mac och kan tyvärr inte hjälpa dig”. Då kunden utbrast. ”Va, jobbar du på en mack? Jag trodde du jobbade på AM!”. Jag fick förtydliga att jag jobbar på en Apple Mac. Det är ett sånt där kul missförstånd som man idag kan skratta åt.

Nu väntar alltså ett nytt kapitel då Lars tar steget som egen företagare i ett Skellefteå, som växer så det knakar. Så tack Lars, för din tid här hos oss på AM System. Vi önskar dig stort lycka till i allt det nya som kommer. Resan som egen företagare är både spännande, rolig, kittlande och lite läskig. Och alltid oerhört lärorik.

Dina år på AM System räknar vi samman till 18 stycken. En myndig ålder. Så kör så det ryker, så möts vi där ute.

Hälsningar kollegorna på AM System

Företaget som Lars Zakrzewski startar upp kommer att jobba med konsultuppdrag inom IT-stöd till små och medelstora företag. För er som vill komma i kontakt med Lars, kan nå honom på lazalogicconsult@gmail.com