Vi söker ansvarig för informationssäkerhet

AM System växer ännu lite till. Nu söker vi en ansvarig för informationssäkerhet som gillar att förbättra systematiskt. Och som vill omfamna krav och efterlevnad och göra det begripligt, tillsammans med oss!

Om AM och tjänsten

Plats: Skellefteå eller Umeå
Tillträde: Januari 2022

På AM System utvecklar och säljer vi en molntjänst för ledningssystem. Idag hanterar 50.000 användare sina dokument, processer och ärenden i vår plattform, som passar företag som vill få med sig fler i kvalitetsarbetet.

Vår tidigare informationssäkerhetsamordnare Ellinor tillträder som VD i januari 2022 och därför söker vi en ny stjärna med ansvar för att leda, samordna och utveckla informationssäkerhetsarbetet inom AM System. Med sikte och målsättning att nå en framtida certifiering i området.

Som ansvarig för informationssäkerhet ska du:

• Utveckla, utforma och förvalta organisationens dokument, planer och modeller inom informationssäkerhet.
  • Vägleda och stödja organisationen i att efterleva och genomföra och informationssäkerheten internt.
  • Kontrollera och följa upp arbetet, genom systematik och utifrån ISO 27000 serien med tyngd mot 27001.
  • Planera och genomföra risk- och sårbarhetsanalyser, konsekvensbedömningar enligt GDPR, granska säkerhetsincidenter samt föreslå förbättringsåtgärder.
  • Vara kontaktperson mot myndigheter, externa revisorer samt besvara kundernas frågor rörande informationssäkerhet och dataskydd (personuppgiftsbehandlingar).
  • Vara kravställare i säkerhetsrelaterade upphandlingar för AM Hultdin Group samt vara kontakten med HR vid nya samt avslutande anställningar.

Erfarenhet

För oss är det viktigt att du haft tidigare ansvar för informationssäkerhet som konsult eller anställd samt att du arbetat operativt inom området i några år. Du bör ha en relevant utbildning för tjänsten, genom universitet, högskola eller hos tidigare arbetsgivare.

Vi lägger stor vikt vid att du:

• Har förståelse för och håller dig uppdaterad i de svenska och internationella standarder, ramverk och legala krav som är relevanta för arbetsområdet. Här ingår exempelvis GDPR, NIST, ITIL, ISO 2700X och ISO 22313.
  • Gillar nära samarbete i tvärfunktionella team
  • Är en proaktiv lagspelare som tycker om att dela kunskap med kollegor
  • Är strukturerad och gillar att automatisera och digitalisera
  • Är kommunikativ i tal och skrift, på svenska och engelska

AM System

Här får du en arbetsgivare som värderar eget ansvar och engagemang. Vi drivs av att ständigt utveckla både produkt och medarbetare, i en miljö där komfortzonen utmanas och människor kan växa. Som företag gör vi otroligt mycket på tio personer, där alla är erfarna, nyfikna och fokuserade i sina roller. Kolla gärna in vår Youtube, där man får en liten närmare bild av både oss och vår produkt.

> Karriär på AM System
> Om AM System
> Vår serie Kontorstid på Youtube

Välkommen med din ansökan

Information om tjänsten besvaras av Ellinor Boström, tillträdande VD, 070-579 76 09 ellinor@amsystem.com.

Ansökan skickas senast 31 januari via nedan:

> Länk för ansökan